Bizi Arayın: +90 216 606 06 76   Login
Yatay E-Ticaret Nedir?

Yatay E-Ticaret Nedir?

E-ticaret sektörüne giriş aşamasında en zor karar verilen aşamalarından biri, yapılacak girişimin yatay e-ticaret sitesi mi, yoksa dikey e-ticaret sitesi mi olacağı konusudur. Yatay e-ticaret sitesi birbiri ile bağımsız, birbirinden alakasız kategorilerin ve ürünlerin bir arada olduğu e-ticaret sitesidir. Market tarzı e-ticaret sitesi olarak da adlandırılabilir. Aynı e-ticaret sitesinde bayan elbisesinin yanında oto yedek parçasını da bulabilirsiniz.

Yatay e-ticaret sitesinin avantajlarını tek bir madde ile özetleyebiliriz; farklı ürün gruplarına farklı ürün grupları ile ulaşmak, dolayısıyla pazardan daha fazla pay almak. Şimdi de yatay e-ticaret sitesinin dezavantajlarına bakalım.

  1. Yatay e-ticaret sitesinin başlangıç maliyetleri yüksek olacaktır. Sunucu maliyeti, bayilik maliyetleri, XML çözdürme maliyetleri gibi kalemler yatay e-ticaret sitesinin maliyetlerini yükseltecektir.
  2. Yatay e-ticaret sitesi Google’da gerek ürün, gerekse kategori aramalarında arayanların karşısına çıkması hem zaman olarak uzun sürecektir, hem de bu amaca yönelik yapılacak çalışmaların maliyeti yükselecektir
  3. Önce sat, sonra al; yani Dropship yöntemi ile yapılan e-ticaret satışlarında kazanç oranları belirli oranlarda seyretmektedir. Bu kazanç oranlarını yükseltmek için belirli oranlarda zaman zaman ön alım yaparak hem rekabet şansını yükseltme hem de kazancı artırmaya yönelik operasyon yapılabilir. Fakat yatay e-ticaret sitesindeki onlarca kategoride ön alım yapmak yüksek maliyetler gerektirecektir.
  4. Son olarak yatay e-ticaret sitesinde tedarik ve müşteri hizmetleri operasyonu maliyetli ve yorucu olacaktır. Zamanla birkaç eleman ihtiyacı gerektirebilir.

Dezavantaj gibi gözüken bu bilgilere rağmen, e-ticaret sitesini açtıktan sonra en azından kategori SEOsu ve bloglamasını yapacak azmi olanlar ve daha birkaç ay geçmeden “bu iş olmuyor abi” demeyecek sabrı olanlar için yatay e-ticaret sitesini tavsiye ederiz.

Makaleye Yorum Yapın