Bizi Arayın: +90 216 606 06 76   Login
Tesettür Giyim E-Ticaret Sitesi Kurmak

Tesettür Giyim E-Ticaret Sitesi Kurmak

2000 li yılların başlarına kadar olsun mu olmasın mı, giyilsin mi giyilmesin mi, serbest mi olsun yasak mı olsun, şurada giyilsin, burada yasak olsun diye gündemimizden düşmeyen; ekranlarımızın, meclisimizin, hasılı hayatımızın gündemiydi Tesettür Giyim. Fetvalar veriliyor, tartışmalar yapılıyor, kavgalar ediliyor, mahkemeler görülüyordu. Ne oldu, nasıl oldu ise, 90 lı yılların kronik problemi artık bir moda. Tesettür giyim modası; hem de 5 milyar dolar devasa bir pazarı olan bir moda.

Önce yasaklar kalktı, kanıksandı, en karşıtların bile gözü alıştı. En önemlisi de tesettürün mücadelesini veren kesim sınıf atladı. Gelinen duruma “içeriden” itirazlar da var elbet. Bu itirazların haklılığı haksızlığı bir yana e-ticaretin değil, sosyolojinin konusu.

Toplumdaki bu sosyolojik gelişmeyi fark eden yatırımcılar pazarda ilk olmanın avantajını yakaladılar. İlk aklımıza gelen Modanisa, E-tesettür gibi e-ticaret siteleri oldu. Bunu başka e-ticaret siteleri izledi. Sektörün içinde olup da e-ticaret alanında da kanal açanlar ile dropship yöntemi ile e-ticaret yapanlarla birlikte yüzlerce marka, binlerce e-ticaret sitesi 5 milyar dolar hacimli bir pazar.

Sektördeki oyuncular e-ticaret kanalındaki pazar payının toplam pazarın %25 civarına denk geldiğini ve her iki kanalın da büyümeye yatkın olduğun özellikle altını çiziyor. E-ticaret siteleri son zamanlarda e-ticaret kanalının içerisinde yeni bir kanal daha buldular; yurtdışındaki Türkler. Kargo ile gönderim yapılabilen her ülkeye satış yapılabiliyor. Müşterilerin arasında yurt dışında yaşayan Türkler ile birlikte Araplar, değişik kökenden Müslümanlar, hatta ısınma ihtiyacına binaen Kuzey Avrupa ülkeleri vatandaşları bile var. E-ticaret danışmanlığını yaptığımız orta ölçekli bir tesettür e-ticaret sitesinin ofisini ziyarete gittiğimiz bir gün sadece Fransa için 42 adet tesettür ürününün kargoya verilmek üzere paketlendiğini görmüştüm.

E-ticarete başlayanların da tesettür ürün gruplarına odaklandığına zaman zaman şahit oluyoruz. Doğru bir tercih olmakla beraber karşımıza çıkan ilk problem tedarik maliyetleridir. Bu yazının yazıldığı an itibari ile sektörde XML bayiliği veren firma sayısı yok denecek kadar azdır.  Bu hizmeti veren bir-iki firma da en az 5.000 TL civarında depozit ve ayrıca XML bedeli istemekteler. Yani bu sektöre girecek olanlar yazılım maliyetlerinin haricinde bu maliyeti de dikkate almak zorundalar.

Makaleye Yorum Yapın