Bizi Arayın: +90 216 606 06 76   Login
Saat E-Ticaret Sitesi Kurmak

Saat E-Ticaret Sitesi Kurmak

Saat e-ticaret sitesi kurmak, 2010 yılların başında en gözde internet projerinden biriydi. Çünkü, e-ticaret sitelerinde en çok satılan ve aranan ürün sıralamasının 3. veya 4. sırasında saat olurdu. Mevsimsel olarak bazen 5. Sıraya da düşse bu yıllarda saat e-ticaret sitelerinin önemli bir ürün grubunu oluşturmaktaydı.

Bahsettiğimiz yıllarda 1,2 milyar dolan saat pazarı 2015 yılı sonlarına doğru 800 milyon dolar gibi rakamlarla telaffuz edilmeye başlandı. Müşteri kitlesinin büyümesi de dikkate alınırsa saat sektöründeki reel daralmanın oldukça dikkat çekici bir noktaya geldiğini söyleyebiliriz.

Sektör temsilcilerine göre bu daralmanın en büyük sebebi döviz kurlarındaki artış olarak gösteriliyor. Bir diğer tesbit ise orta ve alt sınıf ürünlerde daralma yaşanırken üst gelir grubuna hitap eden ürünlerde yerini koruyor. Bu noktada az da olsa replika-taklit ürünlerin piyasaya sürülmesinin etkisini de göz ardı etmemek gerek.

Gazeteci Engin Ardıç konu ile ilgili haberi okuduğunda durumu köşesine taşımış ve çok ilginç bir yorum getirmiş. Yazdıklarına katılır mısınız bilemem ama hiç de yabana atılacak tesbitler değil. “Şaka değil, Türk müşteriyi de katarsanız 1 milyar doların döndüğü bir pazar bu. Fakat hiç kimse saat pazarının sarsılmasında “yirmi birinci yüzyıl etkisini” gözönüne almıyor. Nasıl bildiğimiz şekliyle “sinema salonu” ortadan kalkma yolundaysa, bildiğimiz “kol saatinin” de ömrü kısaldı. Tarihe karışacak. Çünkü artık içimiz dışımız saat oldu! En basit örneği cep telefonu. İnsanlar, ota bota “selfie” çekmek için kullandıkları ve “kollarının bir uzantısı haline gelmiş” cep telefonunun saati manda gözü gibi her daim önlerindeyse, onu niçin bir de bileklerine taksınlar? Bilgisayarda saat, televizyonda saat, ev telefonunda saat, müzik setinde saat, buzdolabında saat, fırında saat, klimanın uzaktan kumandasında bile saat… Hepsi “digital”, üstelik bilgisayarın saati ayar da istemiyor, yaz saatinden kış saatine, kış saatinden yaz saatine geçildiğinde kendiliğinden değişiyor. Kaçmak istesen de kaçamıyorsun, günlük hayatta kullandığın en “alakasız” araçlar bile saati getirip gözüne sokuyorlar… Demek ki bir devir değişmiş. Bilinen şekliyle fotoğraf makinesi nasıl artık sıradan insanların almadığı, ister profesyonel ister amatör “sanat fotoğrafçılarının” özel aracı durumuna düştüyse, kol saati de “görgüsüz yeni zenginlerin ziynet eşyası” oldu çıktı. Çünkü kol saatini elmaslarla pırlantalarla, zümrütlerle yakutlarla “arada laf ola saati de gösteren” mücevherlere dönüştürdüler.
İşin öylesine suyu çıktı ki, bazı saatlerde rakam bile yok! Rakam yerine küçük küçük (kimisinde büyük büyük) taşlar yerleştirmişler, saati “göz kararıyla” tahmin edeceksin! Kimisinde akrep ve yelkovan bile yok! Saat niyetine taşıdığın, yalnızca değirmi bir mücevher altlığı, bir tabanlık.” (*)

E-ticaret sitesi kurarken yapılan araştırmalarda sisteme dahil edilmesi düşünülen ürün grubunun sadece e-ticaretteki Pazar durumu değil, her yönüyle incelenmesi gerekir. Biz de sektörün dışından birisi ile biraz da mizahi olarak konuyu sosyolojik olarak irdelemeye çalıştık.

(*) Alıntı : http://www.sabah.com.tr/yazarlar/ardic/2015/12/10/saatciler-ve-saatciler

Makaleye Yorum Yapın