Bizi Arayın: +90 216 606 06 76   Login
Moda Ürünleri E-Ticaret Sitesi Kurmak

Moda Ürünleri E-Ticaret Sitesi Kurmak

Moda ürünleri e-ticaret sitesine son zamanlarda gerek küçük gerekse büyük yatırımcılardan yüksek talep geldiği bilinmektedir. Tamamen modaya, yani çok kısa sürede tüketilen bir alana hitap etmesi, müşteri kitlesinin bayanlardan oluşması sektörü cazip kılan unsurların başında gelmektedir.  2013 yılında 200 milyon çift ayakkabı satıldığı, bu pazarın %25 i erkeklere, %75 i ise bayanlara hitap ettiği bilgisi bile moda tarzı e-ticaret sitesi açmak isteyenlerin haklılığını ortaya koymaktadır.

Moda tarzı e-ticaret sitesi açmayı cazip kılan diğer unsurlardan biri de ürün çeşitliliğinin fazla olmasıdır. Bayan çanta, bayan ayakkabı, bayan giyim, bayan iç giyim, takı, tesettür giyim, kozmetik gibi ürün grupları moda tarzı e-ticaret sitesinin kapsama alanına girse de asıl unsur bayan ayakkabı ve bayan giyimdir.

Bu bakış açısı ile bakıldığında moda tarzı e-ticaret sitesi kurmak, yatırımcılar için hiç düşünülmeden yapılması gereken bir yatırım gibi gözükmektedir.

Konuya “işin içinden” de bakarak irdelemeye devam edelim. Bu noktada karşımıza çıkacak ilk problem tedarik problemi olacaktır. Çünkü moda e-ticaret sitesi için mesela 35 numara ayakkabı bir adet ürün gibi gözükse de tedarikçi için bu ürün 10 adet üründür. Yani tedarikçi firma bayisine 1 adet ayakkabı, elbise verebilmek için 10 adet ürünün stok riskini üstlenmek zorundadır. Yani ürünlerin renk ve beden varyasyonları tedarik şartlarını zorlaştırmaktadır. Bu noktada tedarikçi firmalar, kazanç oranlarını düşük tutup, bayilik bedellerini ve bayilik depozitolarını yüksek tutmaya çalışmaktadır. Mesela e-ticaret sitesine tesettür ürün grubu entegre etmek istiyorsanız en az 5.000 TL yi gözden çıkarmanız gerekmektedir.

Moda tarzı e-ticaret sitesinin zorluklarından biri de iade ve değişim oranlarının yüksek oluşudur. Büyük yatırımcıların bu konuda koşulsuz iade garantisi vererek müşterinin önünü açması küçük yatırımcılar için en büyük handikap olmaktadır. Araştırmalar, müşterilerin “günübirlik” ürün alıp, iade ettiklerini ortaya koymaktadır. Tabii ki bunun bedeli de ek “kargo maliyeti” olarak moda e-ticaret sahibine yansıyacaktır.

Yaptığımız bu “özetin özeti” sonunda şöyle bir soru sorulabilir; öyle ise moda tarzı e-ticaret sitesi işine girmeyelim mi?

Cevap olarak gönül rahatlığı ile ‘girin’ deriz. Moda tarzı e-ticaret sitesi için yatırım yapın ancak bu yatırımı yaparken de şunu planlayın; tedarikçi firmalardan entegre ettiğiniz ürünler ile e-ticaret sitenize belirli bir zaman diliminde SEO çalışması yapın. E-ticaret sitenizin doğal ziyaretçisini belirli bir noktaya getirin, e-ticaret sitenizdeki ürün gruplarından küçük bütçelerle kendi markanızla üretim veya toplu satın alma yaparak hem kazancınızı artırıp hem de e-ticaret sitenizin büyüme stratejisini bu nokta üzerine kurun.

Moda ürünlei e-ticaret sitesi kurmak için e-ticaret paketlerimize gözatabilirsiniz >>

Makaleye Yorum Yapın