Bizi Arayın: +90 216 606 06 76   Login
Market Tarzı E-Ticaret Sitesi Kurmak

Market Tarzı E-Ticaret Sitesi Kurmak

Belirli bir konsepte bağlı olmayan, içerisinde çoklu ürün gruplarının olduğu, başka bir ifade ile “her şeyi satan” e-ticaret siteleri, market tarzı e-ticaret sitesi diye adlandırılır. Tedarikçi zenginliği, ürün çeşitliliği gibi avantajlarının yanında bazı dezavantajları da vardır.

Market tarzı e-ticaret sitesine tek noktadan hizmet almayıp bireysel kurulum gerçekleştirmek istiyorsanız başlangıçta hem sunucu maliyetleri hem de tedarikçi firmaların fazlalığı bakımından tedarik maliyetleri yüksek olacaktır. Bunun yanında XML çözüm bedellerini de dikkate almak gerekir.

Market tarzı e-ticaret sitelerinde karşılaşılan en önemli maliyetlerinden biri de kargo maliyetleridir. Müşteri üç farklı ürünü sepete eklediğinde ya tek kargo ücreti ödeyecek veya kargo indirimi uyguladı iseniz, kargo bedelini hiç ödemeyecektir. Oysa bu üç ürün, üç farklı tedarikçiye ait olabilir. Dolayısı ile siz bu üç farklı noktadaki ürünü üç kargo bedeli ödeyerek sevkettirmek zorundasınız.

Market tarzı e-ticaret sitesinin diğer özelliklerden biri de SEO maliyetlerinin yüksek olmasıdır. Her kategori için, her ürün grubu için yapılacak SEO çalışması, makale çalışması hem uzun zaman hem de önemli bir bütçeleme gerektirir.

Buraya kadar yazdıklarımızı okuyunca haklı olarak market tarzı e-ticaret sitesi kurmaktan vazgeçme eğilimi gösterebilirsiniz. Aslında durum öyle değildir. Bütün e-ticaret siteleri henüz imar planlaması yapılmamış araziye benzetilebilir. Sabredilirse, makale, blog ve diğer çalışmalarda ısrar edilirse, beklemeye tahammül edilebilirse market tarzı e-ticaret sitesi en kıymetli yatırımlardan biri olacaktır.

E-ticaret sektöründe gördüğümüz en büyük handikap yukarıda saydığımız konulardır. E-ticaret işi eli cebinde gezerek para kazanılacak bir iş değildir. Sadece e-ticaret sitesi kurmak, tedarikçilerle anlaşarak, sanal poslar alarak iş bitmez. Asıl iş bundan sonra başlar. Sebebini bilemiyorum ama, bir çok müteşebbis asıl işin başladığı noktada işi bırakıyor. E-ticaret sitesi kurulup öylece kalıyor. Tabii bu da başarısızlıkla sonuçlanıyor.

Makaleye Yorum Yapın