10 Ara 2015

Dropship Sistemi İle E-ticaret

Kendi ürünü ve şirketi olmadığı halde e-ticarete başlamak isteyen  bir girişimci adayı için en zor süreç, işe başlama süreci yani organizasyon aşamasıdır. Bu konuda yapılan genel hata, e-ticaret işini hafife almaktır. Dışardan bakıldığında, çok kolay görünen, bir domain bir yazılım, bir şirket ve bir kaç tedarikçi bağlantısıyla birkaç günde başlanabilecek bir iş modeli gibi algılanır. Her yıl yaklaşık 15bin girişimci e-ticareti bu şekilde algılayarak, kişi başı ortalama 4.000TL harcama yapıp bu işe giriyor. Kurulan bu 15bin sitenin maksimum 500 tanesi ikinci yıl faal durumda kalıyor. Yani büyük umutlarla ve oldukça yüksek maliyetlerle kurulan her 100 e-ticaret sitesinden 96 tanesinden geriye hayal kırıklığı ve ekonomik kayıp kalıyor.

Bu kadar yüksek bir orana sahip başarısızlığın nedenleri de birkaç  cümleyle özetlenebilecek birşey değildir. Burada en önemlilerinden birkaçını irdeleyelim:

1. Bilgi ve Altyapı Eksikliği: E-ticaret organizasyonunu sıfırdan kendisi yapmak isteyen bir girişimcinin ortalama bir yazılımcı kadar yazılım bilgisine (en azından html, java), ortalama bir esnaf kadar işletme bilgisine, ortalama bir sunucu yöneticisi kadar sunucu ve güvenlik bilgisine, ortalama bir grafiker kadar görsel tasarım bilgisine, ortalama bir webmaster kadar site yönetim bilgisine, ortalama bir SEO uzmanı kadar SEO bilgisine, ortalama bir Adwors yöneticisi kadar Adwors yönetim bilgisine ve en önemlisi, iyi bir e-ticaret danışmanı kadar e-ticaret sektör bilgisine sahip olması gerekir. Bu hizmetlerin tamamını firmalardan alacaksa bile, en azından bu firmaların iyisini kötüsünü ayıracak kadar bir altyapı sahibi olmalıdır.

Bu özellikleri taşımayan bir girişimci için Dropship Türkiye, her konunun uzmanlarından oluşan ekibi ile siz kendi başınıza girişiminizi yönetebilecek yeterliliğe ulaşıp, kendi firmanızı ve ekibinizi kuracak aşamaya gelene kadar sizi sektörel risklerden koruyacaktır. Başarılı olmanız için gerekli bilgi ve döküman akışı Dropship Türkiye ile çalışmaya devam ettiğiniz sürece devam edecektir.

2. Yanlış Seçimler: E-ticaret yapmaya karar veren bir girişimcinin bir çok konda seçim yapması gerekecektir. Örneğin; hangi yazılım, hangi domain, hangi barındırma hizmeti, hangi ürün grupları, hangi tedarikçi, hangi ödemesistemi, hangi ticarethane türü, hangi tasarım, hangi logo, hangi kampanya metodu, hangi SEO metodu, hangi reklam & tanıtım yöntemi, hangi kargo firması… Bu daha da çoğaltılabilir. Özellikle domain, yazılım, ürün grubu, tedarikçi ve seo konusunda yapılan hataların telafisi yoktur. Bu konuların bir veya birkaçında yapılacak bir hatanın dönüşü çoğu zaman herşeye sıfırdan başlamakla mümkün olacaktır. Bunlarla ilgili hata yapmamak içinse, başarılı olmanızı en az sizin kadar isteyen, başarınızı başarısı sayacak, alanına hakim uzman bir e-ticaret partneriniz olmalıdır.

Dropship Türkiye, kurulum aşamasında size bu konulardaki seçeneklerinizin tamamını avantaj ve dezavantajlarıyla birlikte sunar. Hata yapmanız muhtemel tüm karar aşamalarında yanınızda olur. Üstelik bu görüşmeleri, birkaç aylık eğitimde ezberlediğini size aktaran bir müşteri temsilcisiyle değil, yıllarını bu sektöre vermiş ve sizin mağazanızdan ve başarınızdan sorumlu kişisel danışmanınızla yaparsınız.

Paylaş
01 May 2015

Profesyonel E-Ticaret Sitesi İhtiyaçlarınızda Kesin Çözüm

E ticaret sistemi, kendi bünyesinde alan adı seçimi, yazılım temini, tedarikçi firmalar ile bayilik anlaşmaları, ürünün müşteriye ulaştırlması, iptal, iade, faturalandırma, müşteri ilişkileri gibi operasyonlar barındırır. Ama bütün bunların yanında bir işlem daha var ki e ticaret sisteminin olmazsa olmazıdır. Yani bu işlemi yapmadan satış yapma ihtimali şansa kalmıştır.

Bu da; ihtiyaç duyduğu ürünü arama motorlarında arayan insanların karşısına çıkarmaktır. Bu çalışma iki şekilde yapılabilir. Bunlardan biri ve hemen herkesin kolayına geldiği için ilk müracaat ettiği reklam yöntemidir. Ancak bu yöntem her zaman tercih edilen bir yöntem olmayabilir. Çünkü reklam yolu ile siteye müşteri çekmek ve bu ziyaretleri satışa döndürmenin maliyeti oldukça yüksek olduğu için, satılan ürünlerin kazanç marjı da yüksek olmalıdır. Ayrıca reklam müşterisi sürekli müşteri de değildir. Reklamı kesildiğinde müşteri de biter.

Bunun alternatifi sitenizdeki ürünleri doğal yollarla müşterinin karşısına çıkarmak, diğer bir adı ile SEO çalışmasıdır. Çok yönlü ve komplike bir çalışma olan bu alanda profesyonel  e ticaret paketleri için başlıca şu çalışmalar yapılır. Sitenizdeki kategorilere seo uyumlu özgün makale yazılması, ürün adlarının google parametrelerine göre değiştirilmesi, tasarım optimizasyonu, site haritası gibi çalışmalar yapılır. Yaklaşık iki ay süren bu çalışmalar elbette işin bütünü değildir. Ama başlangıçta bu işlemlerin yapılması sitenin açılışında büyük bir avantaj sağlayacaktır.

Paylaş
01 May 2015

Standart E-Ticaret Paketi ile Konsept Tarzı E-ticaret Sitesi

Alışverişlerini internet üzerinden gerçekleştirmek isteyen kişilerin sayısı günümüzden on ilâ on beş sene öncesine kadar gerek güvenlik önlemlerinin yetersizliği gerekse de sınırlı sayıda imkan bulunması nedeni ile son derece düşük değerlerde seyrederken, günümüzde bu olumsuz olarak nitelendirilebilinecek durumların ortadan kaldırılması ve dijital dünyaya girişin gerek bilgisayar gerekse mobil cihazlar üzerinden son derece geniş çevrelere yayılması, mevcut yüksek potansiyeldeki müşterilere ürün sunarak kazanç elde etmek isteyen kişilerin sayısını da arttırmış durumda. E-ticaret nedir sorusu ile birlikte başlayan süreç içerisinde bu alanda hizmet vermek isteyen fakat gerek maddiyat gerekse bilgi açısından eksiklikleri nedeni ile başarısız sonuçlara ulaşan ya da sürece hiç başlayamayan kişilerin memnuniyetsizliğini ortadan kaldırmak için çalışmalarına başlayan firmamız, dünya genelinde uzun yıllardır devam eden ve e-ticaret alanına en zahmetsiz, hızlı ve kolay giriş şekli olarak kabul edilen Dropship’i istek sahiplerine sunmakta.

Mevcut on binlerce ürünün bayi fiyatı ile dijital olarak satın alınıp üzerine istenilen oranda kâr konularak üst düzey bir e-ticaret sitesi üzerinden satılması ve gönderimin tamamı ile site sahibinden bağımsız olarak otomatik biçimde yapılması üzerine kurulu olan sistem, kişilerin yalnızca müşterilerin ilgisini çekecek ürünleri tespit ederek uygun pazar fiyatı belirlemelerine ve zahmetsiz satış gerçekleştirmelerine bağlı durumdadır. Tek bir personele ya da tek bir depo veya çalışma alanına dahi ihtiyaç duyulmaması ile birlikte potansiyel masrafları minimuma indirebilen müşterilerimiz, en yüksek kâr payları ile birlikte kısa sürede kazançlarını hayal dahi edemeyecekleri boyutlara yükseltebilmektedirler.

Standart e ticaret paketi ile ister havuzumuzdaki tedarikçi firmalar, isterseniz kendinizin bulabileceği firmalar ile sektöre giriş yapabilirsiniz. Birbiri ile uyumlu tedarikçi firmalar ile oluşturacağınız konsept hem yönetim kolaylığı, hem de arama robotlarındaki indeks alma hızını arttıracaktır.

Paylaş
04 Kas 2014

E-ticaret Sitelerinde Kapıda Ödeme İle Satışın Avantajları

E-ticaret sitelerinin çoğunda ödeme sistemlerinin online olması ve bunun için çalışmaların teknolojik inovasyonlarla destekleniyor olması, alıcıların güvenlik endişelerini tamamıyla yok etmiş değil. Ülkemiz e-ticaret pazarına yakın çerçeveden baktığımızda webten alım satım yapmayanların nedenleri aralarında güvenlik sıkıntılarını görüyoruz. Kredi kartı bilgilerini paylaşmak talep etmeyen , bankadan havale yolunu de meşakkatli bulan online tüketiciler, kapıda ödeme seçeneğine yöneliyor.

Kapıda ödeme nedir?

Kapıda ödeme, tüketicinin bir kargo şirketi tarafından ürün kendisine eriştiğinde ödeme yapması manasında kullanılır. Ödemeler çoğunlukla nakit yapılmakla beraber kredi kartıyla ödeme alan kargo şirketleri de vardır. Gelişen teknolojiyle beraber dijital bir imzanın sonrasında ürün teslim edilir.

Kapıda ödemenin avantajları nelerdir?

Kapıda ödeme uygulamasının avantajlarına değinecek olursak, önce sırayı tüketicinin alışverişten vazgeçme inisiyatifine verebiliriz. Kapıda ödeme sistemine müsaade verici pekçok online mağaza bu seçeneğe de imkân tanımaktadır. Tüketiciye bu civarı kapsamlı bir alan bırakmayan e-ticaret sitelerinin normal geri iade şartlarını olabilitesini yüksek kılmasının yanında , ayıplı ürün amaçlı de tatbik edilen prosedür öbür ödeme sistemlerine rağmen çok ek olarak pratik . Ürün geri iade hakları alanında ayıplı ürünü geri iade etme (cayma) hakkı yer alan tüketiciler, kargo çalışanın ürünün fotoğrafını çekmesinin sonrasında , para ödemek zorunda kalmıyorlar.

Yazıya başlarken değindiğimiz benzeri , güvenlik kaygılarının giderilmesi de kapıda ödeme seçeneğinin başlıca avantajlarından biri. Online tüketici trendleri değerlendirildiğinde, bilhassa Ülkemiz türünden gelişmekte meydana gelen ülkelerde (e-ticaret sektörü dahil olmak üzere ) kredi kartı bilgilerini paylaşmak alıcıların fenomen davranışlarında bulunmuyor . Kapıda ödeme , yepyeni ev alım satım ile ananesel ödeme şeklinin birleşimi halinde de özetlenebilir.

“E-ticaret sitelerinden alım satım emniyetli mi?” sualine tek bir oral “evet” yanıtını vermenin e-ticaret ekosisteminde yer alan bütün parametreler amaçlı ehemmiyeti büyüktür. Bu yüzden kapıda ödeme sisteminin tüketici amaçlı dile getirdiği anlamı yeniden onun bakış açısıyla izah etmeye çalışalım.

Ürünler hangi kargo firmasıyla teslim edilir?

Kapıda ödeme sisteminde en fazla sorumluluk alan kargo şirketleridir. Zira ürünü teslim ve geri iade etme görevleriyle beraber , satıcı yerine ödemeyi alma benzeri yükümlülüğü de vardır. E-ticaret siteleri evrensel olarak çok sayıda kargo şirketiyle anlaşabilir, tüketici de ödemeyi gerçekleştireceği kargo şirketini belirler.

Ücretlendirme nasıldır?

Fiyatlandırma ile ilgili e-ticaret siteleri minik farklılıklar gösterse de, akıl olarak benzer biçimde ilerledikleri söylenebilir. Şu Şekilde ki, bir takım siteler kapıda ödeme imkanından yararlanmak amaçlı tespit edecek bir rakam aralığı belirlerken bazıları da baremin altında olan ürünlerin ebatıyla gerçek orantılı ücretlendirme alır.

Ürünlerin teslim edilmesi müddeti ne kadardır?

Tüm ödeme sistemlerinde evrensel olarak ürün teslimi benzer süre arasında belirlenmiştir. Kapıda ödeme sisteminin bu noktada gösterdiği bir farklılık mevzubahis değildir.

Ürün teslim edilirken verilen adreste olunmadığında  ne yapılır?

Kargo, siparişi getirdiği sürede tüketiciyi verilen adreste bulamazsa en yakın şubesine bırakır. Tüketici ödemeyi bu defa şubeye gerçekleştirir. Elbet ürünün şubede ikamet edeceği zaman de mühimdir . Evrensel olarak kargo şirketleri 3 zaman süresince ürüne ev sahipliği yapar, halen teslim edilememişse firmaya geri iade eder. Bu noktadan ardından tüketici tarafından aşama başa döner.

İkamet edilen ilde sitenin anlaştığı kargo şirketi yoksa ne yapılır?

Lojistik ağlarının genişlemesinden ötürü eskiye göre yaşanma sıklığı azalsa da, görülebilen bir vaziyettir . Fakat alışverişin gerçekleşmeyeceği mananını taşımaz. Kargo şirketinin ikamet edilen ilde şubesi meydana gelmediği vaziyetlerde taşınabilir bölgelerden tespit edecek günlerde sipariş teslimi yapılır.

Yurtdışı teslimatları ne türlü olur?

Yurtdışı teslimatları ile ilgili online mağaza ve kargo şirketi dışarısında ülkelerin gümrük yasaları da mühimdir . Misal olarak Amazon’un Ülkemiz’ye hizmet veremediğini söyleyebiliriz. Diyelim ki kanun alışverişin gerçekleşmesine mani teşkil etmiyor o süre da uyarı edilmesi gerekli olan unsurlar vardır. Kargo fiyatının haliyle normalden fazla yüksek oluşu ve ürün geri iade hakları konusundaki engelleme bu unsurların en başında gelir.

Paylaş
18 Eki 2014

E-ticaret Sitesi Kurma Fırsatı

Girişimci bir ülke olma yolunda hızla ilerliyoruz. Bankalar girişimcilere hibe krediler, ihtiyaç kredileri temin edip yapılacak projeye sonuna kadar desteklemeye başladı. Artık herkesin kendi işini kurma hayalleri gerçekleşmesi olası. Bu yüzden yıllardır sevmeden yaptığınız işleri bırakıp hem çağın gerisinde olmamak için, hemde bağımsız bir iş kurma fırsatı yakalayanlar fazlalaştı. Dolayısıyla e-ticaret sektörüne atılım başladı. E-ticaret sektöründe 2013 Nisan ayında 13,1 milyon işlem gerçekleşmiş ve 2,7 milyar TL’lik finansal hacim yakalandı. İşlem başına 190 TLlik alışveriş gerçekleşti. Hal böyle olunca e-ticaret siteleri fazlalaştı. Herkes kendi işini kurmak için ve bağımsız bir işe sahip olmak için veya ek iş, ek gelire sahip olmak isteyenler e-ticaret sektörüne atladılar.

Kimisi yaptığı el işi ürünleri, kimisi bayisi olduğu firmanın ürünlerini, becerisini, yeteneğini internetten satışa sundu. Fakat bunların dışında bir de “dropshipping” adı verilen stoksuz satış yöntemi türedi.

Dropship, kendi e-ticaret sitenizden siparişini aldığınız ürünü anlaştığınız dropship firması müşterinize gönderir. yani ürünün satışını siz yapmış olur, geri kalan tüm işlemleri ise anlaşmış olduğunuz dropship firması karşılar.

Dropship yöntemi ile satışta kazancınız ne olur?

Toptan fiyatına almış olduğunuz ürünün karınızı ekleyip e-ticaret sitenizde sergilersiniz. Satış fiyatınızı siz belirlersiniz.

Stok derdiniz yoktur.

Faturalandırma ve muhasebe işlemleri dropship firması tarafından karşılanır.

Ürünün müşteriye gönderimi dropship firması tarafından lojistik firmasına verilir ve siz kargo vs. uğraşmazsınız.

Kargo ücreti ödemezsiniz. Çünkü siz kargo, lojistik ücretini satış fiyatınıza yansıttığınızdan veya sepette kargo ücretini ekstra olarak eklediğinizden otomatik olarak kargo ücreti müşteriniz tarafından ödenmiş olacaktır.

Ürünün fotoğrafı, ürün bilgisi, açıklaması vs. gibi detaylarla uğraşmazsınız. Bunlar sizin için hazır olacaktır.

Ürün satılmadan veya müşteri size parayı ödemeden cebinizden bir kuruş çıkmayacaktır. Ürün satıldıktan ve siz ödeme aldıktan sonra dropship firmasına ödeme yapacaksınız.

Sipariş, paketleme ve etiketleme gibi işlemlerle uğraşmazsınız.

Dropship ile bir ürünü satmaya karar vermeden önce ne yapılmalıdır?

İnternetten en çok hangi ürünün satıldığını bilmeniz ya da en kolay satabileceğiniz ürüne karar vermeniz gerekir.

Bu ürünlerin diğer firmalardaki fiyatları karşılaştırılıp sizin verdiğiniz fiyatın makul seviyede olup olmadığı kontrol edilmesi gerekir. Rekabet durumu araştırılmalıdır.

Dropship yapmadan önce neler gereklidir?

Toptan ürün sağlayan, güvenilir bir firmayla anlaşmanız gerekir.

Anlaşma gerçekleştiğinde dropship firmasının kendi veritabanı üzerinden e-ticaret yapma, ürün satma imkanı vermesi gerekir.

Bu işlemleri tamamlayıp yaparsanız ek iş veya bağımsız iş kurma ile gelir elde etmiş olursunuz.

Paylaş

© 2008 Dropship Türkiye. Her Hakkı Saklıdır.

Click Me