19 Oca 2016

E-Ticaret Sitesi Fiyatları ve Xml Entegrasyon Maliyetleri

Başka bir makalemizde e-ticaret paketi alırken dikkat edilmesi gereken noktalardan birinin de xml çözüm maliyetleri olduğunu belirtmiştim. Çünkü xml entegrasyon maliyetleri e-ticaret sisteminin en son noktasında karşılaşılan bir durumdur. E-ticaret paketi satın alınır. Tedarikçi firmalarla anlaşma yapılır. En son nokta da ise tasarım ve xml çözüm maliyetleri başlar. E-ticaret yazılımı piyasasında açık kaynak kodlu e-ticaret paketlerinin xml çözüm fiyatları rekabete açıktır. Dolayısı ile magento, opencart, prestashop gibi e-ticaret paketlerinde makul fiyatlarla xml çözdürmek mümkündür. Mesela proticaret firmasının kendi sitesinde deklere ettiği xml entegrasyon çözüm bedelleri 100 ile 200 dolar arasında değişmekle birlikte piyasada bu hizmeti 100 ila 200 tl arasında yani üçte bir fiyatına çözdürmek mümkündür. Aynı durum birçok açık kaynak kodlu yazılımlar için de geçerlidir.

Kapalı kaynak kodlu e-ticaret paketlerinde yazılım firmasının talep ettiği fiyata mecbursunuz. Üstelik çoğu zaman bu bilgiye işin en son noktasında vakıf olabiliyorsunuz. 2016 yılının ilk günlerinde beni telefonla arayan bir e-ticaret yatırımcısı şöyle diyordu “3.000 tl ye bir e-ticaret paketi satın aldım. 12 farklı tedarikçi firmaya da toplam 7.000 tl bayilik bedeli ödeyerek anlaşmamı yaptım. E-ticaret paketini satın aldığım firmaya xml linklerini gönderdiğimde bana xml entegrasyon hizmeti için başka bir firma ile anlaştıklarını x firmasını aramamı söylediler. Söyledikleri firmayı aradım. Firma başına 600 tl entegrasyon çözüm bedeli istediler”

Bu yazıyı yazmamıza sebep de bu telefon konuşması oldu. E-ticaret paketini satın aldığı firma bu hizmeti başka firmaya devrettiğini söylemiş. Bu durum firma açısından doğru bir karar. Çünkü bir xml i bir defa çözmekle sorun bitmiyor. Dolayısı ile kendince bir angaryayı sırtından atmış. Ama e-ticaret paketi alan için durum öyle değil. İlk başta her firma için 600 tl ödeyecek. Tedarikçi firma link değiştirecek, tekrar ödeyecek, tedarikçi firma yazılım değiştirecek…Yani ucu açık bir maliyet her an karşısına çıkabilecek.

Onun için ısrarla diyoruz ki herhangi bir firmadan e-ticaret paketi satın alırken e-ticaret paketlerinin fiyatından önce xml çözüm bedelini, tasarım üzerinde yapılacak özel çalışma bedellerini öğrenin. Zira bu bedeller e-ticaret paketleri fiyatının 3-4 kat üstüne çıkabilir.

Paylaş
16 Oca 2016

E-Ticaret Sitesi Kurmak İçin Gerekenler

Bir e-ticaret sitesi kurabilmek için öncelikle bir şirket sahibi olmanız gerekir. Bu şirketin limited veya anonim gibi sermaye şirketi olması gerekmez. Bir şahıs firması ile de e-ticaret sitesi kurmak mümkündür. Şahıs şirketini Ticaret Odası’na tescil edip etmemek de sizin elinizde. Ancak bir odaya yani esnaf odasına kayıt olmak zorundasınız.

Bundan sonraki aşama ürün seçimi olacaktır. Buna sürecin en başında da karar verebilirsiniz. Yani hangi ürün grupları üzerine ne tür bir e-ticaret sitesi kurmak kararı. Bu site yatay e-ticaret sitesiolacağı gibi, dikey yani herhangi bir ürün grubuna, hatta tek bir ürüne münhasır bir e-ticaret sitesi bile olabilir. Bu tip e-ticaret siteleri ile ilgili daha geniş bilgileri, avantajlarını, dezavantajlarını diğer makalelerimizde bulabileceksiniz.

Bundan sonraki aşama yazılım seçimi olacaktır. E-ticaret sitesi kurmak için yüzlerce e-ticaret firması arasından tercihinizi yapacaksınız. Bunun için de bu firmalara ait e-ticaret paketlerini inceleyerek, alan büyüklüğünü, teknik destek maliyetini, eğitim durumunu, link yapısını, varsa yenileme ücretlerini dikkate alarak karar vereceksiniz.

İlgilendiğiniz ürün grubuna ait tedarikçi firmalarla iletişim kurarak bayilik anlaşması yapıp, varsa bayilik bedelini ödeyecek ve tedarikçi firmadan bir xml linki alacaksınız. Aldığınız bu linki yazılım firmasına ileterek ve ücretini de ödeyerek xmli çözmelerini, yani ürünleri sitenize aktarmalarını isteyeceksiniz. Ürünler kendinize ait ise ürünleri sitenize yükleyecek ve bir kargo firması ile anlaşma yapacaksınız.

Bu aşamadan sonra sanal pos noktası gündeme gelecektir. Türkiye’de bankalar sanal pos verme konusunda hem cimri davranırlar, hem de sanal pos maliyetleri çok yüksektir. Ayrıca bankalar bu yetkilerini kanunla bazı şirketlere devretmişlerdir. En yaygın ve her yazılıma entegrasyonu kolay olan payu ve iyzico dur. Bunlardan herhangi birine müracaat ederek sanal poslarınızı alacak ve yazılım firmanıza müracaat ederek, bu poslara ait modülün sitenize entegre edilmesini sağlayacaksınız.

E-Ticaret Sitesi Kurmak İcin Gereken Evraklar

E-ticaret sitesi kurmak için özel olarak herhangi bir evrak gerekmez. E-ticaret sitesi kurmak da normal bir ticaret kanalı olup, fiziki mağazadan farklı olarak bazı özellikleri vardır. Sanal poslara müracaat ederken veya bir kargo firması ile anlaşma yaparken , vergi levhası, oda kayıt belgesi, imza sirküsü gibi evraklar gerekecektir. Ancak bunlar münhasır olarak e-ticaret sitesi kurmak için değil, firma kurulum esnasında gerekli evraklardır.

Burada yazılanlar Dropship Türkiye’den hizmet alanlar için gerekli değildir. Bizimle iletişim kuran her e-ticaret sitesi yatırımcısına tavsiye ettiğimiz şudur. “Önce sisteminizi dropship sistemi üzerinden kurup, piyasayı, müşteri davranışlarını, ürünleri tanıyın, e-ticaret siteniz ziyaret bakımından belirli bir noktaya gelsin, firma kurulum işine ondan sonra da bakabilirsiniz.

Paylaş
05 Oca 2016

Hediyelik Ürünler E-ticaret Sitesi Kurmak

E-ticaret sektörünün en ilginç alanlarından biri de hediyelik ürünler e-ticaret sitesidir.  İlginç olmasının özelliği kişiye özel hediyelik ürünlerin yanı sıra diğer sektörlerdeki bir çok ürün grubunun da hediyelik ürün grupları arasına dahil edilme imkanı olmasıdır. Çocuğu dünyaya gelmiş birisine bebek nevresim takımını, annenize bir nevresim setini, parfümü, komşunuza bir çay takımını, eşinize çantayı, sevgilinize bir takı ürününü hediye olarak almak, göndermek pek ala mümkündür. Böyle olunca da hediye ürün grupları arasına  anne bebek ürünleri, kozmetik ürünler, takı ürün çeşitleri, çanta, ev tekstili ürünleri, züccaciye, oyuncak gibi ürün çeşitleri aynı zamanda birer hediyelik ürün grupları da dahil olabilmektedir.

Hediyelik e-ticaret sitesi denildiğinde sadece kişiye özel hediye konsepti akla gelse de 2012 yılında anneler gününde sadece Hepsiburada.com’da 200 bin ürün satışı yapılmış olması yukarıdaki tezimizi doğrulamaktadır.

Hediyelik ürünlerin satış hacmi ve internette arama trafiğinin sevgililer günü, anneler günü, babalar günü gibi özel günlerde olağanüstü bir artış gösterse de Tük Toplumunun hediyeleşme alışkanlığı da dikkate alınmaya değerdir. Doğum günleri, bebek hediyeleri, ev hediyeleri, düğün hediyeleri.. Yani hediyeleşmeyi seven bir milletiz.

Hediyelik ürünler üzerine yatırım yapmak isteyen e-ticaret girişimcisi yukarıdaki ürün gruplarını da dikkate alarak geniş kapsamlı bir e-ticaret sitesi açabilir kanaatindeyiz. Bu şekilde hem hediye arayan müşterilere hem de bu ürün gruplarını kendi ihtiyacı için satın almayı düşünen müşteri gruplarına hitap etmiş olacaktır.

Paylaş

© 2008 Dropship Türkiye. Her Hakkı Saklıdır.

Click Me