10 Kas

E-ticaret Sitelerinde Slide & Banner Tasarımının Önemi

Potansiyel bir e-ticaret müşterisi, bir e-ticaret sitesine ilk girdiğinde, site hakkında fikir sahibi olmak için anasayfayı hızla tarar. Bu hızlı tarama sırasında gözüne ilk çarpanlar kuşkusuz logo, banner ve slidelar ile ödeme, teslimat, güvenlik önlemleri gibi bilgilendirici detaylar ile, kampanya, ücretsiz kargo, kupon kodu gibi avantaj ibarelerdir.

Bir fiziki mağaza için vitrin ve mağaza standları ne kadar önemli ise, e-ticaret siteleri için de banner ve slidelar o derece önemlidir. Potansiyel müşteriniz e-ticaret sitenize girdiğinde ürünleriniz ve sizi rakiplerinizden üstün kılan yönlerinizi banner ve slidelara bakarak anlamaya çalışır.

Slide ve bannerlarda inandırıcılığını kaybedecek kadar büyük iddialar olmamalı ancak tevazunun dozu da aşılmamalıdır. Görseller ürün gruplarıyla uyumlu olmalı, göz yormamalı ancak dikkat çekmeyecek kadar da sade olmamalıdır. Görsellerin kendi aralarındaki renk ve tarz bütünlüğü, sitenin genel renk ve tarzıyla uyumlu olmalıdır. Tüm görsellerin aynı grafik tasarımcı ya da aynı grafik ekibi tarafından yapılması tarz bütünlüğü açısından yararlı bir seçimdir.

Ayrıca e-ticaret sitesi görselleri için en önemlisi kuşkusuz, belli periyotlarla yenilenmesidir. Fiziki mağazaların belli periyotlarla vitrin yaptırması gibi, e-ticaret siteleri de görsellerini değiştirmelidir. Araştırmalar sık görsel değiştiren e-ticaret sitelerinin sadık müşteri kitlesi açısından rakiplerine göre açık ara önde olduğunu göstermektedir.

Paylaş