10 Kas

E-ticaret Siteleri İçin SEO & SEM Karşılaştırması

Teknik ve yabancı terimlere boğulmadan kısaca anlatmak gerekirse seo; sitenizi, ürünlerinizi, özgünleştirerek özgünleştirerek google aramalarında sizi arayanların karşısına çıkmaktır. Sem ise; google dahil, hedef kitlenize uygun internet mecralarına ve sosyal medya araçlarına ücret ödeyerek müşterilerin karşısına çıkma çalışmasıdır.

Seo uzun soluklu ve hiç bitmeyen bir çalışmasıdır. Ürün adları, kategori adları, ürün açıklamaları, kategori açıklamaları, sosyal medya çalışmaları, backlink çalışmaları seo’ya dahil birer çalışma bölümüdür.

Keza; google adwords, google merchant, her türlü sosyal medya reklamcılığı ve diğer internet mecralarındaki reklam çalışmalarına da kısaca SEM diyebiliriz.

Aslında tanımlardan ziyade en önemli soru “biz hangisini kullanacağız” sorusudur. Bu sorunun da tek bir cevabı vardır. Eğer internet ortamında kalıcı olmak ve rekabetçi bir güce sahip olmak istiyorsanız mutlaka seo çalışmasını yapmak veya yaptırmak zorundasınız.

Seo çalışması ilk başlarda maliyetli gibi gözükse de birkaç yıl sonra birim ziyaretçi maliyetlerinizi mutlaka düşürecektir. Rekabet gücünüzü arttıracak ve birçok kullanıcının düştüğü “fiyatta rekabet” hatasına düşmekten sizi koruyacaktır.

Sitenizde seo çalışması yapılmamış ise o sitede neyi kaça sattığınızın hiçbir önemi yoktur çünkü sizi sizden başka kimse bilmeyecektir. Ve bu çalışmayı yaparken de mutlaka profesyonelliğini kanıtlamış firmalar ile çalışmayı unutmayın.

Peki hiç mi reklam yapmayalım. Maliyet oranlarınız yüksek ise, elinizdeki ürün veya hizmetlerin mevsimsel durgunluğa uğrama ihtimali varsa, müşterilerinizin sizi unutmaması ve onların nezdinde prestij kazanmak istiyorsanız evet reklam çalışması yapmak zorundasınız. Keza düşük maliyetli ürünlerde bile mütevazi bütçelerle sosyal medyada kupon indirimi gibi reklamlar yapılabilir.

Reklon; gerek seo çalışması, gerekse internet reklamcılığı konusunda sizlere yardımcı olacak çözümler üretmeye hazırdır.

Paylaş