Bizi Arayın: +90 216 606 06 76   Login
Dropship Sistemi İle E-ticaret

Dropship Sistemi İle E-ticaret

Kendi ürünü ve şirketi olmadığı halde e-ticarete başlamak isteyen  bir girişimci adayı için en zor süreç, işe başlama süreci yani organizasyon aşamasıdır. Bu konuda yapılan genel hata, e-ticaret işini hafife almaktır. Dışardan bakıldığında, çok kolay görünen, bir domain bir yazılım, bir şirket ve bir kaç tedarikçi bağlantısıyla birkaç günde başlanabilecek bir iş modeli gibi algılanır. Her yıl yaklaşık 15bin girişimci e-ticareti bu şekilde algılayarak, kişi başı ortalama 4.000TL harcama yapıp bu işe giriyor. Kurulan bu 15bin sitenin maksimum 500 tanesi ikinci yıl faal durumda kalıyor. Yani büyük umutlarla ve oldukça yüksek maliyetlerle kurulan her 100 e-ticaret sitesinden 96 tanesinden geriye hayal kırıklığı ve ekonomik kayıp kalıyor.

Bu kadar yüksek bir orana sahip başarısızlığın nedenleri de birkaç  cümleyle özetlenebilecek birşey değildir. Burada en önemlilerinden birkaçını irdeleyelim:

1. Bilgi ve Altyapı Eksikliği: E-ticaret organizasyonunu sıfırdan kendisi yapmak isteyen bir girişimcinin ortalama bir yazılımcı kadar yazılım bilgisine (en azından html, java), ortalama bir esnaf kadar işletme bilgisine, ortalama bir sunucu yöneticisi kadar sunucu ve güvenlik bilgisine, ortalama bir grafiker kadar görsel tasarım bilgisine, ortalama bir webmaster kadar site yönetim bilgisine, ortalama bir SEO uzmanı kadar SEO bilgisine, ortalama bir Adwors yöneticisi kadar Adwors yönetim bilgisine ve en önemlisi, iyi bir e-ticaret danışmanı kadar e-ticaret sektör bilgisine sahip olması gerekir. Bu hizmetlerin tamamını firmalardan alacaksa bile, en azından bu firmaların iyisini kötüsünü ayıracak kadar bir altyapı sahibi olmalıdır.

Bu özellikleri taşımayan bir girişimci için Dropship Türkiye, her konunun uzmanlarından oluşan ekibi ile siz kendi başınıza girişiminizi yönetebilecek yeterliliğe ulaşıp, kendi firmanızı ve ekibinizi kuracak aşamaya gelene kadar sizi sektörel risklerden koruyacaktır. Başarılı olmanız için gerekli bilgi ve döküman akışı Dropship Türkiye ile çalışmaya devam ettiğiniz sürece devam edecektir.

2. Yanlış Seçimler: E-ticaret yapmaya karar veren bir girişimcinin bir çok konda seçim yapması gerekecektir. Örneğin; hangi yazılım, hangi domain, hangi barındırma hizmeti, hangi ürün grupları, hangi tedarikçi, hangi ödemesistemi, hangi ticarethane türü, hangi tasarım, hangi logo, hangi kampanya metodu, hangi SEO metodu, hangi reklam & tanıtım yöntemi, hangi kargo firması… Bu daha da çoğaltılabilir. Özellikle domain, yazılım, ürün grubu, tedarikçi ve seo konusunda yapılan hataların telafisi yoktur. Bu konuların bir veya birkaçında yapılacak bir hatanın dönüşü çoğu zaman herşeye sıfırdan başlamakla mümkün olacaktır. Bunlarla ilgili hata yapmamak içinse, başarılı olmanızı en az sizin kadar isteyen, başarınızı başarısı sayacak, alanına hakim uzman bir e-ticaret partneriniz olmalıdır.

Dropship Türkiye, kurulum aşamasında size bu konulardaki seçeneklerinizin tamamını avantaj ve dezavantajlarıyla birlikte sunar. Hata yapmanız muhtemel tüm karar aşamalarında yanınızda olur. Üstelik bu görüşmeleri, birkaç aylık eğitimde ezberlediğini size aktaran bir müşteri temsilcisiyle değil, yıllarını bu sektöre vermiş ve sizin mağazanızdan ve başarınızdan sorumlu kişisel danışmanınızla yaparsınız.

1 Yorum : “Dropship Sistemi İle E-ticaret

  1. web tasarım - 20 Eylül 2016 at 00:23

    Yine süper bir içerik olmuş

    Reply

Makaleye Yorum Yapın